برداشت عمومی از ازدواج موقت در هر برهه زمانی متفاوت می شود.اما به نظر می رسد در جامعه شیعی، هر وقت فساد جنسی و تبعات آن بصورت علنی مشاهده شدهi، بلافاصله بحث به سمت ازدواج موقت و اینکه اگر آزاد باشد چه ها می شود و چه ها نمی شود می چرخد.

من هم به واسطه شغلی که دارم تقریبا همه جا مواجه پبا این بحث هستم و مورد اتهام که چرا چاره ای برای ترویجش حداقل در محدوده اختیاراتم نمی اندیشم!

شاید تابه حال از تعداد زنان بیوه یا دختران مجرد آمارهای متعددی منتشر شده باشد، اما من تاکنون ندیده ام آماری از تنوع سنی و هدف مردان در جستجوی ازدواج موقت منتشر شود.

ازدواج موقت را نباید منحصر به یک رابطه بین ۲ فرد نمود،بلكه بايد آثار آنرا در فرايند زماني ارتباط جستجو كرد.

سازوكار اين نوع ازدواج براي اجرا در ساختار پيچيده فرهنگي ما بايد به دقت تدوين شود تا قابليت اجرا داشته باشد.